Music Lab – trzy dni pasji i biznesu

Music Lab – trzy dni pasji i biznesu

Jeśli będziesz robić to, co lubisz, już nigdy nie będziesz musiał pracować – żadna inna branża nie zna tego sformułowania tak dobrze, jak świat muzyków, ich menadżerów, producentów oraz sprzedawców instrumentów muzycznych. Z myślą o nich w 2013 roku zainicjowane zostały Targi Muzyki, Sceny i Oświetlenia MUSIC LAB, których druga edycja zbliża się wielkimi krokami. Co wydarzy się w tym roku?

Nikt nie powiedział, że będzie łatwo połączyć pasję z biznesem, ale wszystko wskazuje na to, że osiągniemy cel z wynikiem bardzo dobrym – mówi Łukasz Wołonkiewicz, dyrektor Music Lab. – Trzy targowe dni upłyną bowiem pod znakiem konferencji, warsztatów i bitwy kapel, do udziału w której już dziś zapraszam! – dodaje.

Zacznijmy jednak od początku, a więc pierwszego dnia, czyli 25 października, kiedy to rozpoczną się Targi Muzyki, Sceny i Oświetlenia MUSIC LAB. Usytuowane w Pawilonie 5a wydarzenie towarzyszyć będzie największej w Polsce imprezie gamingowej – Poznań Game Arena, której każda edycja przechodzi do historii jako najpotężniejsza dawka emocji, pozytywnych wrażeń i zadowolonych zwiedzających. – W tym roku spodziewamy się aż 50 000 zwiedzających, dla których także MUSIC LAB będzie nie lada atrakcją – twierdzi Dariusz Wawrzyniak, wiceprezes PGA. – Wśród zwiedzających spotkać można zarówno profesjonalistów – przedstawicieli polskiego gamedevu, jak i totalnych cybermaniaków, którzy doceniają dobrą nutę i są otwarci na nowe pasje – wyjaśnia.

Po pierwsze… dzień dla biznesu!

Pierwszy dzień targów – sobota – z uwagi na program wydarzeń towarzyszących skierowany jest głównie do sektora handlowego, który obejmuje właścicieli i sprzedawców sklepów muzycznych, hurtowników i dystrybutorów oraz administratorów internetowych witryn sprzedażowych.

Z myślą o nich partner wydarzenia – serwis Sklepymuzyczne24.pl – przygotował aż dwa szkolenia, będące źródłem cennej wiedzy z zakresu sprzedaży w sieci i obowiązujących w niej przepisów. Pierwsze z nich to szkolenie związane ze zmianami w ustawie konsumenckiej i wynikających z tego faktu konsekwencjach dla sklepów muzycznych. Spotkanie będzie również doskonałą okazją do dyskusji na temat strategii cenowej w sklepie internetowym i sposobach obrony przed dumpingiem. Pojawi się również wątek negatywnych opinii oraz kroków, jakie można podjąć w celu wyjścia z opresji.

W szkoleniu z e-marketingu będą mogli wziąć udział właściciele i sprzedawcy sklepów muzycznych, którzy chcieliby się dowiedzieć, jak uniknąć 10 podstawowych błędów w sprzedaży internetowej oraz poznać szanse i zagrożenia, konkurując z podobnymi podmiotami w Unii Europejskiej.

Po drugie… dzień dla sektora kreatywnego!

Kogo, kto zajmuje się muzyką – tworzy ją, a jednocześnie chciałby na jej dystrybuowaniu zarabiać, nie nurtują odwieczne pytani związane z prawami autorskimi, majątkowymi i pokrewnymi, bez znajomości których tak trudno odnaleźć się w świecie biznesu muzycznego?!

Z odwetem przychodzi drugi dzień targów MUSIC LAB, kiedy to zaproszeni goście z organizacji zbiorowego zarządzania oraz prawnicy i menadżerowie opowiedzą o tym, jak chronić swoje prawa i wynikające z nich korzyści majątkowe. Sprecyzowane zostaną również tabele wypłat honorariów oraz zasady partnerskiej współpracy z menadżerami i wytwórniami.

Przedsiębiorcy również spoza branży muzycznej z całą pewnością może zainteresować temat wpływu muzyki na biznesowy sukces firmy. Ten punkt programu dedykowany jest głównie osobom, które nie dowierzają w marketingową moc muzyki, a jednocześnie zastanawiają się, z czego mogą wynikać niesatysfakcjonujące wyniki sprzedaży w ich sklepach lub punktach usługowych.

Po trzecie… dzień dla uczniów i instytucji kultury!

Trzeci dzień targów – poniedziałek – to z kolei moc atrakcji dla uczniów szkół muzycznych, nauczycieli oraz przedstawicieli instytucji kultury i animatorów, bez których wiele z nich nie mogłoby prężnie funkcjonować.

Najważniejszym spośród podejmowanych tematów będzie ten związany z pozyskiwaniem funduszy na organizację imprez muzycznych. Nie zabraknie również praktycznych informacji na temat zasad kształcenia muzycznego oraz stanu szkolnictwa polskiego w tym zakresie. Dyrektorzy domów kultury oraz teatrów będą mogli wziąć udział w interaktywnych pokazach sprzętu nagłośnieniowego i oświetleniowego. Dzieci z kolei poddane zostaną badaniom słuchu oraz stopnia umuzykalnienia, a także przeniosą się w magiczny świat lutnictwa.

Co jest najważniejszego na targach MUSIC LAB?! Muzyka! I dlatego właśnie 27 października wraz z Fabryką Zespołów zorganizowana zostanie prawdziwa bitwa kapel, finaliści której będą mogli liczyć na cenne nagrody oraz promocję w mediach. Brzmi ciekawie?

Zapraszamy, bo warto!

Wszystko wskazuje na to, że poziom merytoryczny drugiej edycji Targów Muzyki, Sceny i Oświetlenia będzie bardzo wysoki. Swoje zaangażowanie w rozwój branży zaprezentują również wystawcy, w gronie których spotkać będzie można dystrybutorów czołowych marek instrumentów muzycznych, akcesoriów oraz sprzętu nagłośnieniowego i oświetleniowego. Nie zabraknie także przedstawicieli mediów.

A Ty, odwiedzić Targi MUSIC LAB w dniach 25-27.10.2014?!